måndag 10 augusti 2015

Lite knep o knåp...

Ja visst är det lite pyssel av allehanda slag när det är tävlingsdags. Ja, i alla fall om man är sektoransvarig och det är dags för två tävlingsdagar med rallylydnad till helgen.

Massor av både stora och små saker som ska kommas ihåg, eller fixas, eller be nån annan fixa det, eller.....  ja, listan kan göras låååång. Tur att det finns duktiga människor som hjälper till och drar en stor del av lasset 

Fast jag tycker ju att sånt är roligt förstås, det är bara synd att det blir så komprimerat under några dagar. Fast det är mitt eget fel.... vi hade så få anmälda när anmälningstiden gick ut så jag höll tävlingarna öppna för anmälan in i det längsta.

Men jag vet i alla fall vad jag ska göra den kommande helgen


Något som jag dessutom borde göra är att träna med Jippie. Men det är faktiskt bara att inse orken inte räcker till hur mycket som helst numera. Jag önskar att jag hade en trädgård där jag kunde ha träningsgrejor stående, då vore livet väldigt mycket enklare. Nu ska man släpa iväg sig själv och hunden nånstans och dessutom dra med sig en massa prylar också.... det känns tyvärr ofta alltför jobbigt.  

Pensionärslivet sägs ju ha en massa fördelar, men vet ni?  Jag saknar faktiskt den tiden då jag jobbade heltid och hade hundar att ta hand om, förutom en son. Då hann jag massor.... jobba, sköta hem o hushåll, träna hund, ha kurser, gå kurser, tävla...  fast det var väl så att orken fanns då förstås. Har man inte orken så kvittar det hur mycket vilja man än har.... 

Och imorgon är sista dagen för anmälan till den där tävlingen jag egentligen vill anmäla till...  nedrans... 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar