onsdag 12 november 2014

Att lita på sin hund....

Vet ni att jag tror ta det är med hundar som med så mycket annat.....  förutsätter man att något ska gå bra så gör det så, men om man från början tror att det ska gå åt skogen så gör det också det.

I morse när vi var ute så gick vi runt vår lilla områdessjö. Det var is på sjön nu så där fanns inga fåglar, annars brukar det vara änder där. Jippie kollade noga i buskaget vid en liten bäck som rinner från sjön, där fryser det nästan aldrig så där brukar änderna vara, men inte idag. 

Vi knallade vidare och snart närmade vi oss nästa ställe där det brukar finnas änder på vintern. En stor pöl är det väl närmast, men i dag var den välfylld av änder.

Första tanken var att koppla Jippie, det skulle vara oerhört pinsamt om han fick hela den stora flocken på vingar... men så tänkte jag på det där med att lita på sin hund.... och så lät jag honom vara okopplad och tog dessutom fram kameran. 

Tänkte föreviga det som hände, antingen för att skryta med eller också att skämmas över.

Och visst filmade jag.... lite skakigt eftersom jag gick samtidigt.... men så gick det sedan inte att överföra filmen till bloggen. 

Men jag har lagt filmsnutten på Youtube, hoppas det funkar att länka härifrån nu då.... om det är nån som vill se vad som hände....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar