söndag 12 juli 2015

Det blir inget av nånting... :(

Nej, nu känns det som att jag rotar i lite för många saker med Jippie, det blir liksom inget av nånting. 

Ok då... vi har tagit LP1 nu i sommar, , och det är ju kul att vi äntligen kommit igång med lydnaden, men ärligt talat så tycker jag att det är ganska så enkelt att få den där titeln, det kräver ingen större arbetsinsats från min sida. Det är ju Jippie som gör jobbet...

Vi tränar på klass 2, men där är stötestenen fjärren. Jippies sätt att lägga sig ställer till det för mig, jag vet inte hur jag ska göra för att få ordning på det 

Sen har vi tävlat rallylydnad, och misslyckats på det grövsta i fortsättningsklassen Just nu känns det väldigt bestämt som att vi lägger rallyn på hyllan ett bra tag framöver.

Vi har nyss gjort ett MH som jag är jättenöjd med  men det är ju mest bara en kul grej, vi har liksom ingen nytta av det i det vi tränar.

Vi tränar NoseWork, och det går jättebra... så länge vi inte tränar på lådor/behållare.... då skiter det sig fullständigt.   Vilket innebär att jag nästan alldeles säkert  kommer att skippa doftprovet (som görs på lådor/behållare) som vi är anmälda till nästa helg, ingen mening att traggla med nåt som inte funkar. Det får "ligga till sig lite" så kommer det väl ett annat tillfälle nån gång framöver antar jag.

Men jag ska göra ett sista försök idag. Fixar han inte lådsöket idag, så blir det alldeles säkert inget doftprov nästa helg... 

Så kontentan av det här bladdret är väl att jag måste bestämma mig för vad vi ska lägga våra krafter på framöver.

Häromdagen blev jag påmind om Salzas appellresultat (som var så himla bra.... 306p!) och det vore ju kul att försöka uppnå samma med Jippie. Lydnadsgrunden har han ju nu, personspår har vi inte tränat alls, men det går ju att ändra på 


Ja, ni ser....  jag bara rör runt i allting och så blir det inget av nånting....  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar