onsdag 8 november 2017

Måste avreagera mig lite...

Kikade runt på fb lite och såg ytterligare ett inlägg från gårdagens veterinärklinik. Den där som skickade oss vidare till en annan veterinär, ni vet....  

De är väldigt aktiva på fb, lägger upp bilder på sina gulliga besökare och allt låter väldigt positivt. Förmodligen är de där inläggen en liten bidragande orsak till att jag blev så besviken igår....

Ny veterinär och en ny assistent, en assistent fanns kvar från den "gamla" veterinären och över henne faller ingen skugga eller några klagomål. Hon var precis lika trevlig och gullig som hon alltid varit.

Men...  Jippie var med för jag ville ha ett av hans recept förnyat, och han är ju som han är... tänker först och handlar sedan.

Men vi dundrade in där i receptionen, fick väga hundarna och sedan in på ett behandlingsrum och dörren stängs (vi var ensamma kunder/patienter där). När dörren sedan öppnas så skuttar Jippie upp och ger till ett skall...  varvid dörren snabbt stängs igen och en röst utanför frågar om hunden är farlig.

Jag reser mig och öppnar dörren och säger att "han är totalt ofarlig, kom in du". Veterinären smyger in medan han slänger ängsliga blickar på Jippie.

Hej, säger jag, Barbro heter jag, och så sträcker jag fram handen för att hälsa. Veterinären är fullt upptagen med att fixera Jippie där han står vid min sida och bryr sig inte om att hälsa utan tar skydd längst bort i rummet.

Han fyller i ett frågeformulär gällande Salza, frågar vad hennes problem är och försvinner sedan ut ur rummet. In kommer istället de två assistenterna och börjar undersöka Salzas tass/klo. De kikar och funderar och petar lite här och där och försvinner sedan ut ur rummet för att hämta veterinären, han kikar lite på tassen (utan att ta i den), pratar lite med sina assistenter och de försvinner allihop ut ur rummet.

Efter en stund kommer de tillbaka, med telefonen i handen, och talar om att de ska skicka oss vidare till det stora djursjukhuset och undrar om jag vill ha en akuttid där och sitta och vänta tills någon har tid med oss, eller om jag vill ha en tidsbestämd tid en dryg vecka senare.

Valet var inte så svårt, min enda ambition i det läget var att få hjälp någon annanstans. Men innan vi gick bad jag honom att förnya ett av Jippies recept och det gjorde han. Fast det visade sig sedan att han skrivit ut medicinen på Salza... 

När vi betalat ett antal hundralappar (för ingenting kändes det som) så dyker veterinären upp igen, ger mig sitt visitkort och säger att jag kan ringa när som helst om det är några problem.

Visst förstår ni att jag aldrig någonsin kommer att gå dit igen?  Tyvärr... för hon som var veterinär där tidigare var så himla bra och duktig att ha och göra med


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar