måndag 3 april 2023

Bara bladder... om inget alls.....

Försöker fördriva tiden utan att göra en massa nyttigheter. Ska snart iväg och byta till sommardäck på bilen och sedan väntar en massa småärenden som jag vill ha överstökade. 

De senaste dagarna har varit ganska så icke-roliga....  en dator som krånglar och en digitalbox som ska bytas. Förmodligen så har ni ingen digitalbox utan en nyare tv än vad vi har, men vi har en gammal tv och behöver en digitalbox för att se lite extrakanaler. 

Vet ni hur många sladdar det behövs för att en tv och en digitalbox ska funka? Inte jättemånga men här i huset sitter de våldsamt oåtkomliga, men jag är ju i såna sammanhang världens envisaste människa så den blev utbytt, och den funkar som den ska. 

Kurts krånglande dator var däremot ett mysterium. Den fick spader i samband med att den behövde ett nytt nätverkskort, och detta enbart pga att vår bostadsrättsförening bytte bredbandsleverantör. Bytet av nätverkskort var inga problem, problemen började sedan när den plötsligt protesterade mot det mesta och med lite ojämna och oförutsägbara mellanrum helt plötsligt vägrade kännas vid både tangentbord och mus. 

Men... envis som synden som sagt.... nu funkar den också. Och nu vill jag inte ens tänka på något som kan liknas vid teknik. Jag gillar visserligen tekniska prylar men hundträning är nog strået vassare trots allt... 😉

Igår tränade vi lite hund mitt uppe i alltihop i alla fall. Nw på fordon, läs släpvagnar. Det gick bra, men jag såg även nu en liten tendens till att han ville spåra i sökområdena. Inte jättekonstigt eftersom favvotjejen Isa sökt före honom, men, men... 
Fast han var oerhört fokuserad på att söka, struntade i att Isa stod nån meter därifrån, han var trots det enbart inriktad på att söka. Känns lite bra, då vet jag ju att han tycker det är en rolig aktivitet. 

Nu har han (Ynk) sprungit på löpbandet i en dryg halvtimma, på den tiden hinner han drygt 3 km och det får räcka. Jag längtar tills all is försvinner på vägarna, om den nu gör det nån gång. Då kan jag ta cykeln och motionera både honom och mig, det är mycket trevligare än ett löpband. 

Men vi har vidrigt mycket is och halka kvar här fortfarande. 10-15 grader kallt på nätterna och det innebär ju att även om solen skiner en stund på dagen så är enda resultatet att all is förvandlas till stora sjöar av vatten som sedan återigen fryser till stenhård is under kvällen/natten. 

Och nu snart har klockan tickat iväg så jag kan hämta bilen och lasta in allt jag ska ha med mig när jag ger mig ut på min runda. Vilken tur att det precis alltid finns en massa som ska uträttas och göras...  så tråkigt det skulle vara med en dag då jag inte behövde göra något alls. 😛

Här blir det om någon timma en sjö med ca 1 dm vatten... som återigen fryser till stenhård blank is när det blir kväll/natt😭




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar