fredag 19 maj 2023

Känns ju ganska bekvämt....

.... att inte ha någon tävling att planera inför. Efter det att jag blivit totalt odugligförklarad som hundförare i nw-sammanhang så gick jag ju hem och strök oss från de tre klass 2-tävlingar som jag anmält oss till, och ännu har jag inte ångrat mig. 

Jag kanske gör det, för jag gillar ju att tävla, i alla fall så länge jag ser tävlingen som en koll på vad Ynk och jag har lärt oss. 

Kritik är bra var det någon som sa, och det kan jag ju hålla med om... till viss del. Sen beror det ju på hur kritiken framförs... och inte minst varför. Konstruktiv kritik som syftar till att peppa och hjälpa någon att förändra något till det bättre tycker jag också är bra. 

Kritik som enbart fokuserar på det som är fel och galet, det gör ingen som helst nytta. Det enda jag lärde mig var att jag gjorde massor av fel i samband med våra nw-sök, men jag fick liksom ingen hint om hur jag skulle kunna förändra det. Nu kanske jag har varit med så länge att jag borde kunna räkna ut det själv förstås.... eller också är det så att jag faktiskt inte håller med om allt.

Jaja, det sparar en del pengar i alla fall, att tävla nw är inte på något vis billigt. Men vi har tävlat en TEM Utomhus NW1 ganska nyss och det gick bra. Inga supersnabba tider, men han klarade alla söken och för min del så är det ju det som räknas. 

Sen har vi anmält till några andra TEM NW1-tävlingar men där är det lottning som gäller och i år verkar det som att jag har otur när det gäller den biten. Vi får väl se om vi har turen att komma med på någon av dom. 

Vi har tränat lite, mest bara för att trötta ut lilla yrvädrets hjärna lite, och han tycker verkligen att det är jätteroligt med nw. Och han är slarvig med både det ena och det andra, men det vete sjutton om jag har lust att ta tag i det för att förändra det. Jag har tappat tävlingssuget rejält efter avbasningen jag fick, förmodligen har många andra domare tänkt detsamma som jag nu fick höra, och det är ju inte jättekul att ha det med sig i bagaget. 

Lite tråkigt att jag inte kan tävla något annat än nw nu när jag går så illa. Fast jag vet!!!  Man måste inte tävla! men jag tycker ju att det är roligt, det har varit ett stort intresse och gett många roliga minnen i många år. Lite bittert att inse att det närmar sig slutet för alla såna aktiviteter..... 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar