måndag 10 oktober 2022

Dagen efter.....

Ja idag är det dagen efter på flera sätt. Gårdagens tripp på drygt 50 mil var trevlig på alla sätt och vis, förutom hemresan, men den skrev jag ju ett långt inlägg om igår på fejjan, när vi äntligen kom hem. 

Mitt huvud gillar såna utflykter, men resten av min kropp är inte ense med huvudet om det, jag får sota för det dagen efter. 😉Men strunt samma, nåt kul måste man få göra nån gång. 

Vi var alltså till Skutskär Bhk och Ynk gjorde sitt BPH där tillsammans med flera av hans syskon/släktingar. Kul var det och ett väldigt bra BPH gjorde han. Jag blev förvånad, men det borde jag nog inte bli för han har utvecklats väldigt mycket de senaste månaderna, och då enbart positivt. 

Man får ju en sammanfattning av protokollet och det säger ju en hel del, men utförligare analyser finns sedan på Avelsdata, fast där är det inte lika enkelt att förstå....  😏

Ynks sammanfattning av protokollet som jag fick i handen igår ser i alla fall ut så här:


Lite skrynkligt eftersom det fick bo i min ficka en stund, men jag tror det är läsbart för den som så vill. Beskrivarens slutord vid den muntliga redovisningen var att "han är trygg och stabil, en trevlig hund." 

Många tycker säkert att jag är lite knäpp i huvudet som åker 25 mil enkel väg för att göra ett BPH när jag har 15 minuters resväg till en klubb som har massor av BPH och MH under hela året, men så enkelt är det ju inte.  Det var jätteroligt att träffa Ynks uppfödare och alla andra som hade antingen syskon eller halvsyskon till Ynk, och alla människor som hörde hemma i Skutskärs-klubben var trevliga och glada och positiva och hjälpsamma på alla sätt. 

Det var bara den där eländes sista biten hem som var lite jobbig.... men sånt kan ju ingen rå för. 😞


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar