fredag 21 oktober 2022

Ibland är livet lite extra jobbigt....

 .... i alla fall om man är en Ynk och favorittjejen Isa löper. 💗 I morse när vi skulle gå ut så insåg jag att det fick bli en kort tur eftersom jag hade så himla ont både här och där efter gårdagens shoppingrunda. 

Men Ynk talade ganska direkt om för mig att "hon är här i närheten, jag känner doften!!!"  så jag fick tänka om lite. Och mycket riktigt, efter några minuter dyker Isa upp bland buskarna, då hade Ynk redan mycket tydligt talat om att hon fanns i närheten trots att det från början måste varit några hundra meter mellan oss. Som sagt... inte lätt att vara Ynk just nu. 

Men vi drog iväg åt andra hållet och eftersom jag hade stoppat en boll i fickan så tänkte jag mig lite hjärngympa med hjälp av den, men där fick jag också tänka om. Ynk hade redan då jag tog på mig jackan konstaterat att det låg en boll i fickan, och när han väl släppt tankarna på Isa så släppte han inte min ficka med blicken mer än några sekunder i taget. 

Ok då, han fick leta upp bollen i buskagen några gånger, men det är så enkelt för honom så det är inte nåt speciellt tröttande för lilla huvudet. Jag har ju svårt att kasta långt så det blev mest en träning i stadga istället för uppletande. Men det behövs ju sån träning också förstås.... 

Nu väntar jag på att klockan ska bli ett, då ska vi dra iväg och byta till vinterdäck på bilen, sen måste jag hitta på något för att trötta ut lilla yrvädret. När han inte får springa de kilometer som vi skämt bort honom med hela våren/sommaren så blir han lite rastlös, och det kan jag förstå. Han har ju de allra flesta dagar sprungit mellan 4-5 km och 1 mil när först husse varit ute på morgonen och sedan när jag har cyklat med honom mitt på dan. 

En sån här dag då det är minusgrader och lite frostigt vill jag inte cykla, det ligger massor av löv på cykelvägarna och då är det halkigt, och jag är tillräckligt vinglig som jag är utan halkan. 

Det blir nog till att stoppa ner lite nw-grejor i fickan när vi åker till däckverkstan, när Häxan har fått sina vinterskor så får vi åka nångonstans där han kan få leta lite dofter. Klurar jag till det tillräckligt mycket så blir han förhoppningsvis lite trött i huvudet av det. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar