fredag 10 oktober 2014

Suveränt bra!

Det här retrieverkopplet är ungefär 15 år gammal och fortfarande helt och jättebra. Lagom tjockt och i ett material som inte bränner i händerna. Och inte ens läderdetaljerna har jag behövt byta ut under alla dessa år. 


Jag har andra liknande koppel också, behändigt att ha med ut när hundarna rastas, men dom är inte alls lika bra, mycket sämre kvalité. Ett av dom gick till och med sönder när Jippie (som var valp då) gjorde ett rejält ryck efter en katt. 


Det köptes till Samson när jag började jaktträna honom (för ungefär 15-16 år sedan alltså) och insåg att det var såna koppel som gällde då. Vanliga halsband och koppel gick ju inte an i såna sammanhang



Bilden på Samson har jag på väggen i mitt sovrum, så den här bilden ni ser här har jag fotat från den bilden... därav den lite konstiga kvalitén.

 
Nu är det Jippie som får äran att bära Samsons koppel, fast hundarna går förstås mest lösa när vi är ute. Det har ju regnat ganska mycket här de sista dygnen och alla små bäckar och vattenfyllda diken svämmar nästan över av vatten just nu.

Jippie har ett "kolla-om-det-finns-nån-katt-där-idag"-ställe som han alltid kollar in i slutet av vår morgonpromenad. I morse gjorde han en liten felbedömning... fast det kunde ju varit värre.


Och ja... nån gång ska jag lära mig att vända mobilen åt rätt håll när jag filmar....






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar